گردشگری

دیدنیهای مسافران کویر ایران

به نام خالق زیبایی ها

« بیاضه » مکانی است در مرکز کشور ایران ، جایگاهی بس جالب و دیدنی ، آمیخته ایی از کویر ، زندگی و سحر آمیز از ابهام ،درست محل تلاقی 3 استان پهناور کشور ایران. این ناحیه از زمین در مرکز ایران به عنوان قدیمی ترین و باستانی ترین منطقه ی تاریخی از ناحیه دشت مرکزی ایران در اسناد ایران باستان به نام « برازوا» از آن نام برده شده است و نامهای « بیادق » ، « مفازه » ، و « پیاده » و در نهایت « پیاده » از دیگر نامهای این ناحیه بوده است  نقشه ی زیر ترسیم «اسون هدین سوئدی» و موقعیت تقریبی ایران و مرکز آن …ببینید !!

نقشه ی اسون هدن سوئدی

این نقشه تقریبا 140 سال پیش توسط کسی ترسیم شد که جرات سفر به وحشتناک ترین نقطه سرزمین ایران را پیدا کرده و کاملترین سفر نامه را به نام « کویر های ایران » از خود جای گذاشت …این آقا !!

hedin1

 تردد در این راه امروزه تا قلب ایران توسط اتومبیل امکانپذیر شده است ، ولی عده ایی از شما امروز  دوست دارید اینجوری بروید ….و آب تو دلتان تکان نخواهد خورد …..اینجوری!

_تور کویر نوردی صحرای مصر بیاضه

این راه بسیار صعب العبوری بود اما به مرور زمان راههای ایران گسترش پیدا کرد و دیدن کویر ایران برای همگان امکان پذیر شد …..!!! درست تو 40 سال اخیر ..!!!!

Copy of face_12

اما هدین این راه را با کاروانیان شتر طی و مدت زمان زیادی در راه بود ….آنهم با مشقات بسیار …چون صحرا بود …دشت های مسطح و صاف …شما وارد کویر چاله ی عمیقی در سطح ایران شدید …! ولی امروزه از این کاروانها برای سواری و تفریح در صحراهای ایران استفاده می شود….

تور کویر گردی در صحرای مصر مرکز ایران
تور کویر گردی در صحرای مصر مرکز ایران
این صحرای بزرگ که مرکز ایران را در انحصار خود در آوردهاست چیزی نزدیک به 10000 سال پیش طبق شواهد زیستی ماقبل تاریخ و زمین شناسی دریای عریض و طویلی بوده که امروزه به صحرای خشکی مبدل گشته و آثار آن هنوز برجای مانده و بسیاری از تمدنهای قدیمی در این نقطقه وجود داشته که به علتهای گوناگونی از بین رفته است ….
 
دریاچه ی خور بیابانک
دریاچه های پلایا در مرکز ایران تبدیل به مناظر زیبایی شده که امروزه گردشگران زیادی را به سمت خود جذب کرده و سکوتی دلنشین را در بیابان و کویر مرکزی ایران در منطقه ی بیاضه تجربه و هیاهوی جنجال برنگیز تمدن مدرن شهری و صداهای آزار دهنده ی غول تکنولوژی هرگز به این منطقه راه پیدا نکرده است …..سکوت تنها صدایی است که فریاد می زند ..!
 

 

کویر سیاه انارک
در کویر سیاه انارک بی نهایت را خواهید ….&&&&&&&&&&&

سفر به کویر سفر به بی نهایت ، سفر به سکوت و آرامش است ، آنجاست که دور از تکنولوژی و ماشین انسان برای آرامش و زیبایی خلقت ارزش قائل خواهد شد . روزگار تمدنهای مدرن از انسانها ماشینهایی ساخته که برای بر آوردن حوائج و خواسته ها ساعتهای زیادی از عمر خود را صرف آن می کنند در حالی که در کویر با ابتدایی ترین زندگی انسان آشنا خواهید شد . انسانهای یی که در این خطه زندگی میکنند دارای ویژگیهای خواصی هستند . باید از نزدیک با آنها آشنا شد .

تور تخصصی بیاضه

در دشت مرکزی درست کمی بالاتر از عرض میانی جغرافیایی ایران سرزمینی وجود دارد که به آن « بیاضه » می گویند این نقطه از ایران یکی از قدیمی ترین و باستانی ترین تمدنهای اولیه به چشم میخورد که قابل تامل و دیدن است ، آثار بسیار زیبا از خشت و گل از روزگاران قدیم بر جای مانده است .

09126049747