اخبار بيابانک

سبقت مذهب از فرهنگ در بیاضه

…هیچ میدانید این عمارت یعنی حسینه ی قدیم و حسینیه ی جدید ، درست روی شهر باستانی بیاضه که روزگاری در تاریخ از آن به نام « بیادق » نام می برند بنا شده است .

البته بنا نیست در باب این مقوله صحبت کنم ، چون فضا مناسب این کار نیست و از طرفی این تعریف نیاز به تحقیقات بسیار و استدلالات علمی و باستان شناسی داشته که تمام ایم موضوع را به زودی در کتابی که در دست چاپ دارم منتشر خواهم کرد اما موضوعی که نقل آنرا را در دست دارم مربوط به رشد بنا هایی با مصالح امروزی و عمری کوتاه بوده که اعم آنها کاربرد مذهبی داشته و تنها در پیک کوچکی از سال مورد استفاده قرار میگیرد …این موضوع انکار ناپذیر است که اگر بیاضه ی 50 سال پیش وجود داشت بدون یک یکی از برجسته ترین آثار ماندگار تاریخی ایران شهر باستانی بیاضه بود . اما اسفناکتر آن است که دربیاضه این موضوع در تب و تاب سامان دادن به امورات مذهبی از خاطرات مبارک بزرگان بدرود گفته اما تاریخ چیزی دیگر و آثار نشانی دیگر را نشان میدهد.  نسل گذشته در حالی لودر مذهب به زیر بنا های بیاضه میزدند که هرگز یادشان نبودکه با دستان خود بیاضه را در عکسها به خاک میسپارند ..مردم دنیا حتی نیم نگاهی به ساختمانهای مدرن ما نداخته و لنز دوربین آنها تنها از خرابه های بیاضه عکس میگیرد اینرا باور بفرمایید که آنها به مردم بیاضه معترض هستند و من پاسخی برای آنها ندارم ….!!!! آنها به من میگویند چرا قدر چیزی چیزی را که دارید نمی داند …؟؟؟؟

چرا اینقدر به مذهب بها میدهید ولی حاضر نیستید کمی بفکر تاریخ بیاضه باشید ..؟؟؟

از ما گفتن علمای عزیز ، دوستان ، همشهریان ، بیاضه از کار مذهبی اشباع شده ، فکر چاره ایی باشید برای ارزشهای بیاضه ، بخدا دیگه دنیا دارد ما را مسخره میکنه …!

ولا برای اعتبار ما قباحت داره ….سرمایه ها را متمرکز کنید روی عمران آبادی ، دشت را سامان بدیم ، آب بیاضه همان آب 3000 سال پیشه ، کشاورزی ، بناهای قابل باز یافت را تخریب نکنید . شما قدرتی ندارید بنا ها را از نو بسازید و یا آنها را احیا کنید و در آن زندگی کنید ، اما می توانید چرخ اقتصادی به بیاضه هدیه کنید ، کشاورزی ، گارگاه تولیدی ، دعوت از سرمایه گزاران ، کسانی که در راس امورات مملکتی هستند میتوانند از دیگران بخواهند به این مکان تشریف بیاورند. آب خوب زمین فراوان ، طبیعت بکر ، جاذب گردشگر و توریسم ، غنی از اماکن مذهبی ( 13 مسجد )..هزاران فکر میشه کرد…مصر خور بیابانک با قدمت 100 ساله ،یک مزرعه است از بیاضه آباد تر بروید ببینید ….!

پاسخ شما چیست ….؟؟؟

09126049747

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *