چهر ه های ماندگاربیابانک

صنعتگران

مطلب صنعتگران را در سال 1393 تحریر کردم و اکنون سال 1403 آنرا بازبینی کرده و با گذشت 10 سال از  انتشار این مطلب بالای 10 تلفن سفارش ساخت این دستگاه از نقاط مختلف کشور به شخص بنده شد ولی متاسفانه مصطفی دیگر در جایی مشغول و قادر به ساخت آن نبود بخوانید و با امروز مقایسه کنید :

خواستن توانستن است ، در حالی که فقرجمعیت برطبل بی کسی در بیاضه میکوبند و گروهی در آباد کردن عمارتهای مذهبی از هم سبقت میگیرند ، و صدها ریال اعتبار مالی با ارزش را که باعث نجات صدها جوان جویای فقیر بیاضه ایی است ، صرف تجهیز عماراتهای مذهبی که پسندیده و عام المنفعه است میشود،چشمی بیناست و گوشی شنوا ، و خدایی در بیاضه شاهد که،این درایت در آبادانی نیست.

در همین وانفسای سخت اقتصادی کسی تصور نمیکرد که « مصطفی » از رباط پشت بادام روزی در بیاضه سفارش کار سمنان را بگیرد!!! ، میدانید چرا چون کسی کار بزرگ صنعتی در بیاضه ندیده بود ، گروهی خدا را در پولهایشان می بینید و هر بار که کسی به نیکی از آنها چیزی خواست ، با صدها خیال باطل او را نظاره می کنند ، اما بیاضه زنده است با همان چند خانواده ی فقیر باقی مانده و خدا میداند، نام چه کسی را بر جای گذارد .

به جز پولهای بی زبانی که خرج عمارتهای مذهبی میکنید ، وقت کردید سر حساب بشوید ببینید برای عمران بیاضه چه کردید ، برای کار ، برای آبروی بیاضه ، برای فرهنگ بیاضه ، برای شرف بیاضه، ببینید با جمعیت رفته و جمعیت نیامده چه ضربه ایی به این ولایت وارد شد  حتی در مقابل مهرجان ،که در مانگاه شما هم باید زیر نظر مهرجان باشد ؟؟؟معنی «حب الوطن نصف الایمان» را چگونه درک کردید؟

اگر واقعا به مذهب پای بند هستید چرا باید مساجد قدیمی بیاضه ، یکی پس از دیگری به خرابه تبدیل میشود ؟؟ کسی تا حالا به این فکر کرده که پولهایی که در بیاضه از ملت قهرمان پای کار گرفته میشود ،چرا تا کنون صرف تعمیر و تجهیز مسجد 900 سالیه ی بیاضه به نام مسجد جامع نمی شود ؟

مسجد النبی را که خودتان به دست مرحوم حاج اکبر رجبی کلنگ زدید، چرا این پروژه تمام نمی شود و همیشه پای ساختمانهای مذهبی شما در حال فرو ریختن است ؟

مسجد حاج عبدالغفور ( جامع ) بزرگترین اثر ملی مذهبی بیاضه است ، چرا بهش بها نمی دهید؟ ، چرا مسجد بی خدا و بی عبادت کننده میسازید ؟

اینقدر غفلت کردید تا سنگ تاریخی مسجد جامع به سرقت رفت ! بسازید تا آیندگان به شما بخندند ….درست مثل کسی که تو جزیره ایی دور افتاده 10 تا سیم کارت موبایل دارد ولی نه می تواند به کسی زنگ بزند و نه کسی دارد به او زنگ بزند،!!!

« مصطفی مظفری» اعجوبه ایی بود که من در چند سفر اخیر به بیاضه با وی آشنا شدم ، جوانی جویای نام و جویای خلاقیت ، مردی از جنس صنعت و تلاش ، زیاد غریبه نیست ، وصلت خانواده ی رجبی پای مصطفی را به بیاضه باز کرده بود و به ناچار با زرق و برق ولایت پدری « رباط پشت بادام »بدرود گفته بود ، اولین باری که من مصطفی را ملاقات کردم ، در خانه ی پدرم مستاجر بود و در کور سوء چراغی کم سو مشغول آنالیز قطعات موتور تریل 250 بود که خودش آنرا متلاشی کرده بود ،  آشنایی تقریبی مصطفی از تمام موتورهای دنده ای ، ازویژگیهای وی است .

ماجرای دستگاه  سرند سنگ معدن ( تغلیظ) به طراحی و ساخت مصطفی از زمانی آغاز شد که وی این سفارش را از یکی از معادن اطراف سمنان قبول و در تحقیقات اولیه ساخت سازه و مهندسی آن توسط خود مصطفی که تحصیلات غیر مرتبط با این رشته را دارد آغاز میشود ، ساخت این دستگاه در بیاضه ایی که شما به سختی امکات فنی را میابید یک شاهکار مهندسی تمام عیار بود ، آنهم با ساده ترین ابزار و وسایل ، نام ایرانی این دستگاه « جیک بادی » و طرح اولیه آن برند کشور تا دندان مسلح آمریکا میباشد ، این دستگاه در معادن حاجی آباد و سلفچگان هم استفاده میشود ….اما مصطفی با همه ی عشق و توانی که داشت از بیاضه رفت ..!! چون فضایی برای پیش رفت ندید …دلی برایش نسوخت و نمی توانست بار خوش نشینان شهر را یک تنه در آباد کردن بیاضه به دوش بکشد، او مثل سید حسین هاشمی که «نخلک» رفت ، در «معدن رباط » مشغول کار در قسمت فنی است ….

چیزی که بسیار قابل توجه است وجود استعداد های کمیابی چون مصطفی بود که در دوران سردی و بی مهری بیاضه و بیاضه ایی پا به عرصه میگذارند ، دوستانی که در بوق کرنا ، دادار دودور راه میندازید که تو منطقه نمی شه کار کرد ، کار فنی تو بیاضه نمی شه ….بیاضه دیگه بدرد نمی خوره …..تحویل بگیرید ، که چطور خواستن توانستن است ، خارج از حواشی دستگاه مذکور چیزی که عیان است میتوانید …اما نخواستن بحثی دیگر است !! وقتی حسینیه ی مدرن 2014 با بهترین سیستم در بیاضه مهیا می کنید …مطمئن باشید ساختن کارگاه فنی  برای احیای ولایت هم در بیاضه امکان پذیر است …چیزی که بارها در چاهملک و جندق اتفاق افتاده است ، مهم اینه که سطح توقع شما از سرمایه گزاری چقدر باشد ، اگر طبق برنامه ی 2 ساله ی دولت مبنی بر گاز دارشدن تمام روستا ها محقق گردد به این معنی است که تا سال 95 مشعل گاز در بیاضه روشن و افق تازه ایی در بیاضه اتفاق خواهد افتاد ..!!! خواهید دید.

09126049747

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *