اخبار بيابانک

گزارش تکمیلی بازسازی خندق بیاضه

 photo_2017-07-28_14-25-41

در بین قلایع باستانی و تاریخی ایران که در جای جای سرزمین پهناورپراکنده و به سختی بار فراموشی و شلاق باران و فرسودگی را تحمل می کنند ، قلعه ی بیاضه ….را امتیازی دیگر است . قلعه ی گرمه و جندق دو قلعه ی دیگر در منطقه ی بیابانک هستند که قدمت و تاریخ ، قلعه ی بیاضه را ندارند ، از قلعه های سرشناس ایران در دشت مرکزی قلعه ی میبد و ارگ بم ، قلعه ی دیو ، قلعه ی زواره ، برج و باروی شهراب ، آثار رشم در ارتفاعات معلمان ، آثار قلعه ی طبس ، آثار نای بند در مرز لوت و کویر …. برج و باروهای انارک و قلعه ی نایین …هیچ کدام سن و سال و تاریخ پر فراز و نشیب قلعه ی بیاضه را ندارد و قلعه ی بیاضه به عنوان پیرترین و کهن ترین اثر ایران مرکزی متعلق به عصر پیش دادی قبل ثبت تاریخ محل سکونت اقوام ابتدایی ایران بوده و آثار آن به ثبت جهانی رسیده است ، امروز به یاری شما  عزیز همشهری و هم وطن برای احیا و باز سازی احتیاج دارد .

دوستانی که به میراث گذشتگان اهمیت داده و باعث این آبادانی گردند در واقع شان و منزلت آبا و اجدادی را پاس داشته و میراث دار نگهدارنده ی یاد و خاطرات گذشتگان و مورد لطف و احترام دنیا هستند .

بدین منظور و به پاس این قدردانی و تشکر خالصانه از مدیریت اجرایی پروژه ی باز سازی و احیا خندق  « قلعه ی بیاضه » جناب علیرضا خان ثقفی تشکر و سپاسگزار بوده و به پیوست گزارش تکمیلی پروژ را به قلم ایشان برای ثبت در تاریخ بیابانک منتشر تا به یادگار از دستاوردهای احیا ی فرهنگی باقی بماند .

231

از آنجا که سابقه ی فعالیت درخشان  ایشان سالها در مدیریت بانکهای متعدد مسکن در تهران بر کسی پوشیده نبوده و مورد تایید ارگانها و سازمانهای نظارتی دولت وقت جمهوری اسلامی ایران  و از انساب برجسته و فامیل نامدار بیاضه هستند ، میطلبد تا در یک گرد همایی بزرگ از ایشان تشکر و در احیا بافت فرهنگی و بازسازی قلعه ، ایشان را یاری فرمایید . بداینمظور به جهت پیچیده بودن و سیر مراحل پیچیده و نامحدود اداری و سیستم بانکی کشور ، افتتاح حساب به نام و منظور بازسازی قلعه ی بیاضه فراهم نبود و با توجه به همراهی هیت امنا و شخص ایشان و نظارت  نماییندگان میراث فرهنگی و اعلام صورت حساب در سایت رسمی بیاضه اعم از واریز وجوهات و نام افراد و در مقابل گزارش و عدد و رقم احیا و هزینه های انجام شده در پروژه ف نگرانی و طیب خاطر را از اذهان عمومی زدوده و این اولین گرد همایی سازنده با مشارکت عموم برای احیا بیاضه با رو کردن تصاویر و عکس و صورت حساب خواهد بود .

علهذا …. با اعلام شماره حساب به نام شخصی ایشان « علیرضا ثقفی » مختص احیا و بازسازی بافت فرهنگی بیاضه و نظارت هیت اجرایی ،

خواهشمند است در این حرکت فرهنگی چونان حرکت های سازنده مذهبی در بیاضه همراه و زیبایی ولایت پدری را با احیای آن صد چندان و دنیا را دعوت به دیدن نمایید .

 با پرداخت حداقل 50000 ریال و اعلام واریز برا ثبت در لیست واریز به شماره 09126049747 در تلگرام یا پیامک

نام خود را در این لیست که در سایت بیاضه به آدرس : WWW.bayazeh.ir  است ثبت و ماندگار کنید .

شمار حساب واریز وجه

6280231403537201

 به نام « علیرضا ثقفی »  به امید داشتن ایرانی آباد و سرفرازی بیاضه در جهان .

تهران . محمد رضا فاضلی . تابستان 96

222

به پیوست این درخواست گزارش تکمیلی این احیا به قلم شخص جناب ثقفی منتشر شده تا اذهان عمومی از پیش رفت این پروژ آگاهی داشته باشید .

photo_2017-07-27_00-09-32

باسلام .
شروع عملیات خاکبرداری:۹۶/۰۳/۰۷
بیل مکانیکی ،غلامرضایی از خور
حمل کنندگان خاک: علی عسکر-حسین رفعت-حسین فاضلی-مجتبی رجبی
حمل کنندگان سنگ وماسه بتن وماسه سرخ جهت پشت پی .افراد بالا
بنا: محمد حسن هاشمی (سیدکاظم)وعلیرضا فاضلی (مهدی)
کارگران سنگ چین ،محسن فاضلی- حمید فاضلی-میثم نیاز- سجادوثوقی-علیرضا رفعت-حسین وثوقی-
کارگرانی که درکندن جای پی چند روزی ویا ساعتی بنده همراهی کردنند،سجادوثوقی- حسین وثوقی-میلادسربندی-سید نطام هاشمی-
همراهان طرح .شورای اسلامی بیاضه اهالی محترم بیاضه، طرح درجلسات وبامشورت با بعضی از اهالی بیاضه ودرنهایت توسط کارشناس میراث فرهنگی نفشه تهیه گردید.ضمنا بنده از شروع عملیات ۹۶/۰۳/۰۷ تا پایان به جز ۴روز که به تهران رفتم درکارگاه حضور داشتم هم ناظر وهم کارگر .
شماره حساب رسمی نداریم واز طریق حساب شخصی بنده یا حاج محمود وثوقی اقدام می نماییم ، افراد آشنا

گزارش شماره ی 2

230.
باسلام وعرض ادب خدمت دوستان ,
بایاری خداوند متعال درتاریخ 96/04/27 سنگ چینی حدود 140متر طولی از دور خندق به پایان رسید .لذا به منظور شفاف سازی وآگاهی عزیزان لازم دانستم مواردی رابه شرح ذیل به باطلاع برسانم .
1-خاک ونخاله وزباله های خارج شده از خندق :116 بار تراکتور یا کمپرسی خاور.
2-سنگ مصرفی :73 بار.
4-ماسه بتن وماسه سرخ :73 بار.
5-سیمان مصرفی :313 کیسه .
6-کل متراژسنگ چینی به متر مربع حدود750 متر.
7-هزینه ها شامل بیل مکانیکی .خاکبرداری.مصالح وکارگر متفرقه جهت خاکبرداری دستی وبیمه وغیره:181/410/000 ریال.
8-دستمزد بنا وکار گران سنگ چین :223/400/000 ریال
9-کل هزینه طرح :404/810/000 ریال.
10-محل تامین هزینه : مبلغ 154/880/000 ریال ازمحل وجوه دریافتی از بازدید کنندگان قلعه والباقی آن ازمحل کمک وهمیاری دوستان تامین خواهد شد .

photo_2017-07-28_14-25-28

تشکر ویژه از جنابان …آقای ایرجی و ریسی نمایندگان میراث فرهنگی در بیاضه

11-مشخصات طرح :به منظور مقاومت دیوار دربرابر فشار دیوارها با شیب 20سانت به داخل چیده شده وهر5متر به یک ستون از پشت متصل می باشد .قطر دیوار معولااز60سانت تا 40سانت ودربعضی ازقسمتها به علت سست بودن زمین وریزش تا دو برابرافزایش یافته است وارتفاع دیوارکمترین 40سانت وبیشترین آن 5.80 می باشد.
12-شروع طرح 96/03/07 وپایان آن 96/04/27
13-هزینه کامل اجرای طرح شامل سنگ چینی .بند کشی .حفاظ آجری دور خندق.سنگ فرش کف .ایجاد جوی آب درکف خندق .درخت کاری ..نور پردازی وسایر هزینه های پیس بینی نشده حدود 100 میلیون تومان می باشد .40میلیون آن را یکی از دوستان تقبل نموده 15/5میلیون نیز ازوجوه دریافتی از بازدید کنندگان والباقی می بایست ازطرق مختلف وکمک سایردوستان تامین گردد .ضمنا یادآوری می گردد که میراث فرفنگی وگردشگری هیچ گونه اعتباری برای خندق اختصاص نداده ومبلغ 165 میلیون تومان صرفا برای مرمت وبازسازی قلعه می باشد .
درپایان جا دارد ازکلیه عزیزانی که ما را دراجرای طرح به هر نحو کمک ویاری نمودنند بخصوص حمل کنندگان مصالح وبنا وکارگران (که علاوه برکارکردن درهوای گرم وسوزان بیابان وخندق حداکثرتخفیف را نیز درنظر گرفتند)تشکر نماییم.موفق وپیروز باشید 96/05/01 ثقفی

photo_2017-07-28_14-25-15

09126049747

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *