اقامتگاهای کویر,  اقامتگاههای کویر مرکزی ایران

آشتیان

🌟محمد رضا فاضلی🌟, [۲۴.۰۱.۱۸ ۲۳:۵۷]

آشتیان ، مزرعه ایی سرسبز در جوار روستای چوپانان در نزدیکی حجت آباد قدیم ، از توابع شهرستان نایین در استان اصفهان از مناطق آباد بیابانک و مسکونی با سکنه ایی اندک میباشد.

 آشتیان ،تاریخ بیابانک، گنجینه فاضل .محمد رضا فاضلی 09126049747

مجموعه ی بسیار زیبا و دل انگیزی در بکرترین نقطه ی حاشیه ریگ جن ، جایی بین مرز زیست انسان و برهوت جایی که هرگز پای انسان به راحتی به آنجا باز نشده ، جایی در خلوت و سکوت کویر ، جایی دنج در یک سفر برای تخلیه ی انرژی های منفی شما .


اقامتگاهی در « آشتیان » جایی که شما به سختی می توانید صدایی آزار دهنده پیدا کنید در دل خلوت و زیبایی کویر در حاشیه ی ریگ جن مزرعه ایی آباد به چشم می خورد که آنرا آشتیان نامیدند . از همان روزها قنات سرشار از آبی طراوت بخش دختان و بوستان و گله و‌رمه را سیراب کرده هم اکنون موجود است .

دربی از صفا و سادگی و صمیمیت در فضایی کاملا سنتی و روستایی که شما را عاشقانه صدا می زند برای یک سفر دور از هیاهوی شهرهای مدرن،صفایی از جنس ناب در پشت این درب شما را صدا می زند .


اقامتگاه با معماری بسیار زیبا و‌باشکوه در این آبادی جای دارد ، اتاقها با طاق ضربی و اقامتی کاملا سنتی ، بدون تخت و سرویسها در خارج اتاقها در حیاط جای دارد این اقامتگاه از دو حیاط درست شده است ، حیات اول که کمی کوچکتر است دارای آشپزخانه برای سلف سرویس و سرویس کامل داخل حیات و ۳ اتاق اقامتی تا گنجایش۲۰ نفر را دارد .

اگرچه بی آبی مشکل بزرگی در آشتیان است و فقدان آب لوله کشی د ر آن بچشم میخورد ، ولی اقامتگاهها سعی کردند با منابع و ذخایر آب این مشکل را تا حدودی برطرف نموده نیاز مسافر را پاسخگو باشند .

خدمات و سرویسهای بسیار تمیز و مرتب، با هزینه های بالا برای رفاه حال مسافران صحرا ستودنیست درجایی که به سختی میتوان به امکانات رفاهی دست پیدا کرد 

دارای سرویس فرنگی برای میهمانان خاص و سالمندان با سیستم گرمایشی فعال

حیات دوم بزرگتر است و با ظزفیت اتاق بیشتر ، سرویسها بیرون اتاقها داخل حیاط در فضایی باز طراحی شده و حیات ساده و بی آلایش ، اقامتی کف خواب دارد …..کوچه ها و‌خیابانهای این ولایت هنوز به سبک قدیم و‌روستایی دور از آسفالت از ماسه های نرم پوشیده شده است .


آشتیان از مصر و فرحزاد قدیمی تر و‌زیباتر است ولی بیشتر مردم این را نمی دانند که بهترین دست رسی به ریگ جن و فضایی ماورایی به طبیعت در آشتیان وجود دارد و‌ شما با امکانات مخابراتی بهتری میتوانید به این نقطه دست پیدا کنید .


آنچه آشتیان و اقامتگاهش را زیباتر و کاملتر کرده و در واقع برندی برای این اقامتگاه محسوب میشود ، یک پیست رالی اتومبیل رانی صحرایی کاملا طبیعی است که مسافتی تقریبی ۵ کیلومتر به صورت شعاعی بیضی ، در جوار این اقامتگاه موجود بوده که با وجود این جلوه ی طبیعی ،منطقه در اویل بهار میزبان بارانهای بهاری و‌گاهی تبدیل به یک دریاچه ی فصلی زیبا می گردد.
آشتیان ،تاریخ بیابانک، گنجینه فاضل .محمد رضا فاضلی 09126049747

و‌در طول چند ماه اول سال که هوا مساعد تر است ، برای تفریح و‌گردش و‌اتومبیل سواری استفاده می گردد . مردم منطقه ی کویر به این سرزمین « دق آشتیان» می گویند . اگر به این منطقه رفتید هرگز زباله های خود را رهانکنید و به طبیعت آن لطمه وارد نکنید .


از نقاط قابل قوت برای دیدن جلوههای طبیعی آشتیان علاوه بر دق ، دشت و‌کشتزاز زیبای آن است ، این کشتزار در اوایل بهار و تابستان و پاییز دل انگیز و اواخر زمستان میزبان جلوهای خداوند است. در نگارش خلق تصاویر شگفت انگیز در فصول مختلف و‌برگزاری یک فینال و فستبال عکاسی از طبیعت کویر می تواند ، میزبان شما باشد و صد البته ارتباط آشتیان با خود طبیعت ریگ جن و صحرای بزرگ ایران ، و قدم نهادن با راهنما و امکانات لازم صحرا نوردی خود یکی از جلوههای گشت و گزار در آشتیان است .


از دیگر جلوههای آشتیان « جنگل طاق » آن هست که از اعجاز خداوند در روی این زمین و وجود میلیونی بوته های عظیم افراشته ی طاق که گیاهی کویری و صحرایی در این منطقه است ، جنگل عظیمی را به وجود آورده که بسیار قابل دیدن و گشت و گزار است و صد البته چون این جنگل طبیعی و در تراکم بالاست استفاده از جی پی اس و ارتباط مخابراتی امکان پذیر و خود مردم محلی هم هرگز به تنهایی وارد آن نمی شوند .اما در این طبیعت کویری وجود این جنگل چشم هر بیننده ایی را به خلقت باز و سناگوی خالق آن می شود .


وجود آب شیرین در اقامتگاه آشتیان ، برق سراسری شهری و امکانات طبخ غذا و ارتباط با مراکز درمانی ، و امکانات مخابراتی و منوی باز غذایی در طبخ غذاهای محلی و سنتی و نان تنوری و استفاده مستقیم از شیر و ماست و لبنیات محلی از امتیازات آشتیان برای سفر به این منطقه و به شما توصیه می گردد .

ارتباط مستقیم آشتیان با مراکز دیدنی اطراف آن تا شعاع صد کیلومتری دست رسی آسانی دارد ، مانند کویر مصر ، بیاضه و قلعه ی باستانی و تاریخی آن ، روستای زیبای چوپانان و ساختار مهندسی منظم آن به عنوان زیباترین روستای مهندسی ایران و جهان در مجاورت ، جندق و‌مجموعه ی آبشار دیدنی و قلعه ی آن ، دشت زیبای ایراج و باغ بستان آن، گرمه ‌و چشمه و‌ نخلستان آن و از همه مهمتر مجاورت ریگ جن برای دیدن یک شگفتی دیگر در کویر با آسانترین دست رسی .


مجموعه ی اقامتگاه را منفک از آبادی نیست و با جای داشتن در دل طبیعت آشتیان و همجواری با حیات حیوانات اهلی و دامداری روستایی محیطی را دور از تکنو لوژی و هیاهوی شهری به وجود آورده است .برای رزرو و راهنمایی سفر به این نقطه از ایران با شماره ۰۹۱۲۶۰۴۹۷۴۷ تماس بگیرید .

میزبان شماست کویر …اگر صادقانه به آن پا بگذارید و عاشقانه در آن راه بروید تازگی و تنوع آنچه درک خواهید کرد در سکوت و خلوت اتفاق خواهد افتاد تا آن را باور کنید …اگر بخواهید این تغییر را بهتر درک کنید باید با طبیعت آشتی کنید و از آشتیان درس صداقت و زیبایی را از کویر بهتر خواهید آموخت …..سعی کنید …برای یکبار هم که شده به کویر مرکزی ایران تفاوت سفر کنید …دیر نیست تماس بگیرید .

چنین به نظر میرسد که معماری بجای مانده در آشتیان همان معماری چوپانان با همان سخاوت است که برایتان توضیح خواهم داد .به نظر من اشتیان آینده مصر است ، شاید دنیای تکنولوژی روزی به اعماق ماسه های ریگ جن دست پیدا کند و بشر با کشف زمینهای تازه راه را برای تفریحات کویر هموار سازد .

09126049747

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *