نمايشگاه شبهاي يامون

نمایشگاه یامون

هو الخالق

چه اين خرده بـلاد ســرد و بي رنـگ              به جهد خود فرو گشــته به چند رنـگ

مگر سطان مُلک ما چـه کـم داشت              ز آن عــلــم و زآن ميـــراث و فـــرهنگ

اگـــر دست و دلـــي بر هــم نهانيم              بياضـه مـــهـــر و دوستي گيـرد و رنـگ

                                                                                                   (فاضل)

با عرض ادب و احترام به اهالی اهل دل و دوستداران بیاضه ی باستان

احتراما معروض می داریم که جهت احیا و ارتقا و حفظ و پاسداری از فرهنگ غنی و باستانی بیاضه، بر آن شدیم آستین همتی بالا زده،و پاس بداریم آنچه را خدا به پدارن و اجدادمان هدیه کرده بود.

بدین منظور با مدد از بزرگان و فرزانگان این آب و خاک و انجمن دوستداران میراث بیاضه،در تدارک برگزاری نمایشگاهی دیدنی به نام “شب های یامون” در سه شب آخر دهه ی محرم در ضلع شمالی حسینیه قدیم می باشیم. (“یامون” یا به گویش اصیل بیاضه ای “یا امون” به سه شب آخر دهه محرم در بیاضه قدیم اطلاق می شده است.)

۱.علاوه بر دیدنیهای منحصر به فرد این نمایشگاه طرح یک مسابقه ی جذاب و دیدنی به همراه جوایز بسیار نفیس و ارزنده از اقدامات این نمایشگاه می باشد

۲.طرح مسابقه ی نقاشی جوانان و نوجوانان از موضوع مطرح شده از طرف انجمن و انتخاب نفر برگزیده .

لازم به ذکر است که انجمن دوستداران میراث بیاضه با همت بیاضه دوستان و اعضای آن بر پا گردیده و اعتبارات مالی از هیچ نهاد یا ارگانی دریافت نمی کند.بدین منظور مصوب شد تامین بخشی از هزینه های طرح های این انجمن اعم از تهیه پوستر و کتاب و هزینه های چاپ عکس و نگهداری آثار و همچنین تهیه هدایای مسابقه از محل منابع خود مسابقات تهیه گردد که لطف شرکت کنندگان محترم و مردم نیکوی بیاضه را می طلبد که در این امر مارا یاری فرمایند.استقبال و تشویق های شما عزیزان در برنامه ها امید و پشت گرمی ما در ترویج فرهنگ و اسم بیاضه به گوش و چشم سراسر دنیا می باشد.

پس به یاری شما نیازمندیم

آثار ماندگار بیاضه و نامهای آن دارای تاریخ و اعتبار خاصی در میان مردم این بلاد دارد. موضوع مورد نقاشی جوانان و نوجوان این آب و خاک در محرم امسال “نقل بیاضه” می باشد. از طرف نمایشگاه شب های یامون به زیباترین نقاشی از “نقل بیاضه” جایزه ای بسیار نفیس اهدا خواهد شد.علاقمندان می توانند طرحهای خود را اعم از کار با مداد رنگی،گواش،آب رنگ یا طرح روی بوم در این سه شب به نمایشگاه ارائه داده و در این مسابقه شرکت نمایند.

 لازم به ذکر است که این نمایشگاه به همت انجمن دوستداران میراث بیاضه و “گروه هنری نیما فیلم”، “مجموعه متین نت” و همچنین گروهی از فرزانگان و اندیشمندان و مردم دوست داشتنی بیاضه به هدف برگزاری بهتر مراسم عزاداری سالار شهیدان اباعبدالله و احیای فرهنگ غنی بیاضه بر پا خواهد شد.

09126049747

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *