اخبار بيابانک

محرم 1393 در نگاهی کوتاه

IMG_0186

امسال به حول و قوه ی الهی نمایشگاه عکس « انجمن » با موضوعات مختلف مردم شناسی ، تعزیه ی سنتی بیاضه معرفی آداب و رسوب اقوام مرکزی ایران ، برگزار گردید مثل هرسال دوستان در مسابقات شرکت کردند و به 20نفر از برگزیدگان جوایزی اهدا گردید . لازم به ذکر این نکته هستم که هزینه های این نمایشگاه بدون هیچ پشتیبانی مالی از نهاد های دولتی و مردمی تنها توسط 2 نفر از اعضای اصلی انجمن تقبل شده و دوستان زیادی تمایل به شرکت در این همایش  فرهنگی را دارند، ولی در عمل به سخن ،چنان زنبور بی عسل مانند ، که فرمودند دوصد گفته چون نیم کردار نیست .

IMG_0192

واقعیت امر این است که باید قبول کنیم که بیاضه به این فضا احتیاج دارد موج شادی و رضایت مردم در این همایش فرهنگی امسال بی سابقه و پور شور بود و من به شخصه از تمامی دوستان و یاران همراه کمال قدردانی و تشکر را دارم . دوستانی که دارای عکسهای ماندگار هستند حتما به ما اطلاع دهند، می توانید عکسها را با خود بیاورید ، اسکن و ایمل نمایید ، یا در فایل سی دی به ما تحویل نمایید .

mrfazeli1355@yahoo.com

IMG_0034

با تعویض متصدی و کلیدار قلعه توسط مردم بیاضه ، و واگذاری امورات قلعه به شخص دیگر به عنوان عهده داری و راهنمایی قلعه این نیاز همواره احساس میشود که با توجه به هزینه های دریافتی از مسافران ، کاتالوگ و یا کتابجه ی راهنمایی جدا از باز سازی قلعه ، برای هدایت و راهنمایی گردشگران تهیه شود ، کافی است کمی از ریخت و پاشهای افراطی محرم کم کنید و بفکر آبروی بیاضه باشید . خدا ی حسین در همین خرابه هاست .

IMG_0050

مثل هر سال مهمانان بیاضه و توریستهای داخلی و خارجی محرم مهمان بیاضه بودند ولی باز ضعفهای فرهنگی در نبود امکانات معرفی آثار بیاضه توسط لیدر محلی ، بازارچه ی فروش صنایع دستی و محصولان بیاضه ، کافی شاپ سنتی جهت پذیرایی از مهمانان به چشم میخورد و مثل هر سال خودمان را به خواب غفلت زدیم ، « کسی که خوابه بیدار میشه …ولی کسی که خودشو به خواب زده هرگز نمی تونی بیدارش کنی »…!!!

IMG_0170

یاران پای کار من دوستان نقاش کوچک امسال 400 نسخه نقاشی تحویل دادند ولی حیف من نتونستم به بیشتر از 10 نفر آنها جایزه بدم .اما شما قضاوت کنید کجا و کی و چه تاریخی اینقدر جمعیت مشتاق به بیاضه دعوت میشود

/

/

/ ادامه دارد

09126049747

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *